Herr Hund

Igår var vi ute & åkte skidor, välbehövlig stimulans av både kropp & själ för lille buskotten. Jag har varit dålig nu & inte riktigt orkat med honom.. Hoppas på att bli piggare & så nu när jag börjar jobba igen. Är jobbigt för mig att gå ut när det är kallt &/eller rått pga smärtan.. 

Fick ju ett softbelt i julklapp av kärleken, så nu kan vi åka skidor, ut & springa mm mycket lättare, härligt!:)
Skidåkandet då, husse åkte före & jag efter med Aquiro, behövde inte så mycket uppmuntran, han tyckte att det var kanon! Jag åkte dels i spåren(stakade bara) & dels mellan, då jag skateade, men det var endel snö & alltså tungåkt, så då fick han kämpa lite, vilken liten fighter! Körde bara ett halvt varv (vilket inte är så långt, var bakom rocklunda på planerna där) men jag hade glömt mina ilägg i skorna & hade kramp under fötterna, klantigt, men det var nog lagom:)

Annars är det rätt klent med vanlig träning, vilket märks på honom... Lite trickträning & vardagslydnad.. Men men, på söndag ska vi träna i ett ridhus i surahammar, blev medlem där nu i veckan, längtar redan:)

Vi hoppas på mer snö & riktig vinter också så man kan åka mer skidor, det bor nog minsann en liten draghund i Aquiro;) Jag åkte ju mycket skidor på längden när jag var yngre, får se om man hittar de takterna igen:)


Kommentarer
Postat av: Maj-Len

Hallo!
Jag har också anmält mig till Sura BK. Känns kul att börja träna igen.

Har du också åkt skidor?
Jag tycker det är frustrerande att man inte har samma ork och samma muskelmassa :(

Kram

Postat av: Anette

Hej!
Kul att du blivit medlem i Sura BK. Då ses vi i ridhuset på söndag.

Kram

2008-01-07 @ 20:03:25
URL: http://egons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback