Spår

När vi var ute på långpromenad här om dagen så la jag ett spår i början av rundan, en vinkel (inte så skarp eftersom det var första vinkeln för honom). La även ut en pinne som apport. Sen rakt till spårslut.
Gick promenaden sen så kopplade jag honom en bit innan spårets början. Fick väl ligga ca 30 min, så inte så länge, men det blåste en hel del, så det hade flyttat på sig. Men han klarade det riktigt bra, var supertaggad när han förstod vad vi skulle göra:) Han markerade "apporten" (vi gick långsamt precis vid den) då blev det tokmycket belöning:) Vinkeln var inga problem alls.

Så nu är vi taggade att kämpa på med allt möjligt. Vardagslydnaden är största träningen nu, det går bra, håller på att träna husse lite med:)

Nej ska lägga mig & vila en stund nu.. Har varit på långpromenad med ett gäng av Aquiros hundkompisar idag i det ruggiga vädret..

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Maj-Len

Halloj!
Saknade er i söndags.

Roligt med lite spår.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback