Träningsträff & Veterinärbesök

I lördags hade Anette & Helen anordnat en suverän pinscherträff!:)
Det blev mycket fika & pratande på grund av vädret, men inget alls mig emot:)
Hundarna fick leka & det är alltid lika roligt att se alla yrväder busa runt. Jag passade på att träna lite med Aquiro när de andra busade på stora planen. Störningen var stooor med kompisar & syskon härjandes, men han var allt som allt kanonduktig.
Roligt också att träffa Claes & Helen med Dobbe, som man så väl känner till, riktigt skoj:)

Vi var lite seriösa också, spårade, hur kul som helst, tyckte både jag & Aquiro, jag har fått låna Petras soft-belt, så körde med det, men det behövdes knappt, lillplutten spårade mer noga & långsammare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig, var tog dampen vägen?:) Men såklart var det lågt ifrån perfekt, men det är därför man tränar:)

Sen har det hänt lite tråkigheter, först hängde svansen på Aquiro när vi kom hem från träffen, kom på att det måste varit när han blev dragen i svansen när han & Dobbe rök ihop, eller snarare att Aquiro fick vad han förtjänade efter att ha varit rätt dryg & kääär i Dobbe. Det var inte Dobbe som drog Aquiro i svansen, utan en person efteråt. Det var nog inget speciellt, söndagen var svansen fortfarande ledsen, men igår var den i princip som vanligt, så ingen fara där.

Imorse ramlade plutten ur sängen, hur en hund nu kan lyckas med det, han är inte sveriges smidigaste pinscher. Han låg tydligen raklång vid kanten, hörde bara ett brak... Hursom så började han först halta, stod till & med på det benet(ett bakben) när han kissade, men nu hoppar han på tre ben, fick ingen tid idag, så det blir veterinärbesök imorgon, ett besök som jag nog egentligen inte har råd med. Men men, får skippa kryssningen. Allt för det bästa jag har.

Så uppdaterar väl imorgon när vi varit hos djurdoktorn...
/en inte alltför peppad fia

Kommentarer
Postat av: Maj-Len

Nämen stackars aquiro! :(
Jag som tänkte föreslå lite promis och spår.

Kram Maj-Len

Postat av: Claes & Helen

Men Fia då, vad läser vi.... Usch vad tråkigt. Hoppas att det inte är något allvarligt.

/Claes & Helen med Dobbe (och Ambra)

2007-11-07 @ 11:10:58
URL: http://www.dobbe.se
Postat av: Anette

Stackars Aquiro, hoppas han blir bättre snart, det är så synd om dem när de är sjuka, de blir så ynkliga då.

Egon är inte heller helt kry så vi har också varit till veterinären och gjort av med en massa pengar.

Kram

2007-11-07 @ 12:32:50
URL: http://egons.blogg.se
Postat av: Daffy

Tråkigt att läsa om Aguiros onda ben, hoppas det inte är något allvarligt. Är det viltspår eller personspår (kanske båda delarna) ni kör?

Lycka till hos veterinären!

2007-11-07 @ 19:09:57
URL: http://www.teamvlajkis.com
Postat av: Sandra & töserna

Nämen jösses! Stackarn låg säkert och drömde nått härligt å så bara trillar man ur sängen! Inte lätt när man är liten :(

2007-11-11 @ 22:33:36
URL: http://www.devackra.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback