Träning & beröm

I söndags var vi (jag, Petra & Maj-Len, med hundar) hemma hos Maj-Len för lite träning.

Både Aquiro & jag var helt väck efter helgen, jag hade varit modell & gått visning, plus varit ut en vända på krogen.
Aquiro hade härjat med hundkompisar & varit i stallet med Madde & hennes hundar.

Vi var mer än trötta, så med tanke på det så var Aquiro väldigt duktig. Men vi var inte på topp. Småtjejerna däremot imponerar med sitt föremålsintresse, blev verkligen inspirerad att jobba upp det ordentligt på Aquiro, även om han i vanliga fall har ett bra föremålsintresse.

& Petra, jag måste haft nån hjärncell som fungerade, för jag hörde & förstod en del av ditt prat om träningsmetoder, föremål & uppletande;)

Träningspasset gick ut på passivitetsträning, sittande & liggande. Även början till platsliggning/kvarsittande. Sen gick vi runt & hälsade på varann, hundarna skulle sitta stilla. Sen gjorde Petra & Maj-Len nån mer övning eller två medans jag & Aquiro satt på golvet & glodde/var ute & kissade. Sen gick vi runt med hundarna lösa & skulle ha så bra kontakt som möjligt trots godis, syskon mm tätt inpå. Gick över förväntan (även om min förväntan var sänkt idag pga tröttheten).

Valparna är helt fantastiska, de är ju inte ens 6 månader än! De är lugna, stabila, vackra & helt underbara! Detta trots att de är i spökåldern, tänderna växer & hormonerna bubblar. Att de dessutom fått en fantastisk start i livet & en kanonfortsättning är inte helt fel heller. Nej, jag är absolut inte partisk;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback