Lillskiten:)

Haha, idag har han varit sitt gamla jag, lyssnat bra, väldigt mycket "will to please". Skönt att hormonerna går i berg & dalbana & att han inte är jämndryg nu när han är slyngel;) För då skulle det nog finnas viss risk att mitt annars så bra tålamod skulle ta slut;)

Hursom, vi var nyss ute en liten sväng, när vi var påväg tillbaka till bilen så gick vi igenom en "minipark"  som ligger precis bredvid parkeringen, där finns tre stycken jättestora upphöjda cirklar på marken, täckta med metall. Så de rör på sig & låter konstigt, men Aquiro har ju gått uppför metalltrappor, massa olika underlag mm mm utan problem, men dessa metallcirklar var tydligen bökiga, så jag fick se min modiga, nyfikna hund gå ett antal varv runt dessa, gå iväg & nosa, komma tillbaka & sen tillslut gå upp, efter visst lockande från mig (mest äsch, kom igen nu) jag satt hela tiden i mitten av en av cirklarna:)

Men när han väl hoppat upp så ville han liksom inte ner på en gång, han hade svansen stolt uppåt & gosade in sig i mitt knä & lekte lite med en pinne där "uppe", han var stolt han med:)

För övrigt så har han haft en jättejobbig period nu med hormoner & allt, så jag har bara fokuserat på att vardagen ska funka bra. Har inte ställt så mkt krav, mer än de självklara grundramarna såklart.. Han har fortfarande inte visat något dominansbeteendemot mig, inget som jag märkt & det vore konstigt om jag inte märkte. Mer att han visat "trots", testat gränser genom att inte höra vad jag säger..

Han är en tuff, orädd & hård hund, men samtidigt så mjuk, följsam & vill vara till lags, tål inte hårda ord om de inte är befogade på riktigt.

Vi ska sätta igång med klickerträningen & lära in lite tricks så vi kan ha roliga stunder när han är som drygast;)

Senare i em ska vi ut på promenad med Maj-Len, Wilma & Azzra, kanske borde man ta med sig kameran ut, ska nog göra det:)

& på lördag är det valpträff/träning som jag verkligen ser fram emot.

Kommentarer
Postat av: Maj-Len

Hallojsan!
Var Aquiro trött när han kom hem? Du kanske var tröttare ;) :)
Vi syns väl mot slutet av veckan, då inte Azzra lukter såå gott.
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback