6 månader!

Ja, idag är lillknyttet hela 6 månader!
Har inte vägt honom på alldeles för länge, men han börjar ju väga endel;) Skulle tippa på 12kg, men har eg ingen aning, får kliva in på nån djuraffär som har våg. Mäter ca 45cm i mankhöjd, mätt av mig med linjal på jobbet:)

Han lyfter så gott som alltid på benet & man börjar märka att hormonerna snurrar i huvudet, men han går allt som oftast lös ändå. Men inte hemmavid, det är för mycket trafik:/  Koppelträningen fortsätter, när jag inte orkar/har tid så har han selen på sig.
Tror att de flesta mjölktänderna ramlat ur.

Annars så har vi kommit igång mer med klickerträningen, vi vet att man går efter matte genom dörrar, sätter sig ner om hon väntar. Han går runt mig & försöker sätta sig i rätt position när jag vill det, det går framåt åtminstone;)
Lugn & avslappnad överallt & funkar ihop med alla hundar han fått hälsa på plus att han är van & kompis med katter, hästar & folk av alla de sorter:)

Men nog har jag märkt av spökåldern då papperskorgar, tvättkorgar, osv varit objekt som man bara måste skälla på. Även vissa människor har han skällt på, men det är bara spökåldern, han är enligt mig en väldigt bra pinscher när det kommer till det sociala med främlingar. Han älskar de flesta efter tre minuter, men kollar alltid läget innan han accepterar dom för att senare överösa dom med pussar & bus. Men precis som Xerox så älskar han alla som jag känner mig trygg med & tycker om:)

På söndag är det valpträff/träning & det jag ser fram emot mer än vanligt med just denna träff är att få träffa Aquiros enda bror Amigo:)

Kommentarer
Postat av: Lena o Bella

Hej!
Jag ser fram emot att få träffa er också. Jag har följt er en del ifrån Petras sida. Ni verkar träna mycket och duktigt med era valpar.

Ha det så gott, så ses vi förhoppningsvis snart.

Lena o Bella

Postat av: Azzra

Imorgon passar det bättre med promis.

Vi hörs

2007-03-20 @ 13:00:37
Postat av: Maj-Len

Hej hopp!
full fart på jobbet. Promenad passar bättre imorgon.
Vi hörs

2007-03-20 @ 13:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback