Stallbesök

I lördags var hundarna med mig till stallet, Xerox är ju van att vara där & älskar det, men han fick sitta i bilen för att Aquiro skulle få utforska på egen hand & för att jag inte ville riskera några glädjefnatt:/

Aquiro var hur duktig som helst. Det var två hundar i stallet som han inte träffat förut, ett helt gäng människor & hästar. Han fick först bara se hundarna på håll & då ville jag ha hyffsad kontakt, vilket jag fick utan problem. Sen fick han hälsa på ena hunden, han skötte sig exemplariskt. Det här är en hund som jag vet är väldigt snäll.

Sen gick vi in i fikarummet för en fikastund, då förljde den hunden som han inte fått hälsa på med in. Jag la honom i soffan bredvid mig, lös. Han låg kvar & tittade på hunden, när han såg lite väl nyfiken ut sa jag bara ligg kvar/vänta så somnade han till efter en liten stund. Han hälsade väldigt glatt på mina kompisar som vi fikade med:) Sen var det dags att hälsa på den andra hunden, de lekte jättebra en stund. Även denna hund är jättesnäll, väldigt hårig också så det blir ju lite svårare med språket, men Aquiro skötte sig väldigt bra & de lekte bra ihop:)

Hästarna var inga problem heller, han var bara nyfiken & sprang runt i stallet, kanske lite väl obrydd om de stora varelserna omkring honom. Gjorde lekinviter mot de som var intresserade av honom:)

På torsdag bär det av till Strömsholm på artroskopi med Xerox förresten...

Kommentarer
Postat av: Maj-Len

Hej Hopp!
Lycka till imorgon - torsdag.
Har du något för dig på Söndag?
Jag och Petra pratade om träning.
Vi kan höras
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback