Första veckorna

Aquiro är en liten busunge, tuff, balanserad & underbart gosig.

Vi har koncentrerat oss på att lära känna varandra & inrätta lite vardagsrutiner. Han är redan en liten mamma-gris & lyssnar helst inte på husse;)

Han följer mig jättebra ute & jag kan ha honom lös i princip jämt(undantag om det regnar ute & han tycker att han inte är nödig). Andra hundar intresserar inte honom än, det är bara Xerox & matte som gäller:)

Han vet att man ska sitta ner &/eller söka ögonkontakt för att få mat, gå in genom dörren mm. Han lyssnar bra på sitt namn & kan sitt & varsågod. Ett app-app eller kort morr vid rätt tillfälle har jag fått göra, men han verkar inte ta det så hårt, ibland har tom svansen fortsatt vifta (förmodligen som lugnande signal/lite osäkerhet, men ändå) efter en liten tillrättavisning. Han är hård men lyssnar väldigt bra.

Leker jättebra med Xerox, efter ett antal ordentliga tillrättavisningar (från Xerox) räcker det att det att det rycker lite i xerox nos eller att han visar tänderna så backar Aquiro, men han är en liten skitunge, har sett att han faktiskt fått tagit ben av Xerox nu på senaste tiden! Jisses.. Mest för att Xerox är snäll, men ändå.

Nej nu vet jag inte vad jag ska skriva mer. Han är med mig på jobbet & alla älskar honom, han är framåt, men balanserad, hälsar, kan gosa lite med vissa, men sen brukar det vara bra, en riktig pinscher med andra ord;)

/Fia

Kommentarer
Postat av: Kennelmamma Petra

Åhhh, vad skoj att få följa även dig lille älskade Aquiro här på nätet! Extra kull att även Xerox har "flyttat med" hit till denna blogg. Det känns som det var över en månad sedan (trots att det bara var två veckor sedan) ni flyttade mina älskade puppisar, och det värker och gör ont av saknad i kennelmammas arma hjärta. Tur att vi kommer träffas så mycket lille gulleplutten.

Det värmer att höra hur matte skryter om dig, men hur skulle hon kunna göra något annat...?!

Hoppas vi ses snart gullebarn!

*Pussar till dig Aquiro och bamsekramar till matte och husse*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback