Första snön!

Igår fick Aquiro uppleva sitt första snöfall:) Jag kunde inte sluta le när jag såg plutten i snön.
Vi kom ut från jobbet & skulle åka hem, då snöade det! Aquiro tittade upp, undrade vad det var för konstigt kallt som ramlade ner på honom, tittade frågande på mig, sen försökte han fånga flingorna & smaka på dom. Han fick en flinga på örat & skakade snabbt bort den, sen såg han bara lycklig ut & skuttade runt lite.

Jag åkte till Ringvallen & släppte båda hundarna lösa i snön,  Xerox älskar ju snö. Så vi kastade lite snöbollar & busade en stund. Det är så underbart att se sina älsklingar så lyckliga, fulla i bus:) Två tossiga hundar som kommer mot en i full fart när man kallar på dom, brottar ner en & attackerar med pussar, svansarna som går som propellrar, man Kan inte vara olycklig när man har pinscher!

Det är guld värt att varje morgon bli väckt av två som eg är lika sega som en själv, men som gör en ansträngning att gå upp, men istället pussas lite & kryper ihop så nära de bara kan, gärna under täcket, för att inte röra sig spec mkt förrän jag bestämmer mig för att gå upp. Ibland undrar man vad det är för hundar man har;) Underbara är de i alla fall. Men jag har bestämt mig för att nu när jag flyttar ska de inte få sova i sängen längre, men de kommer att få vara där när de blir uppbjudna.. Men det kommer jag nog inte få tillräckligt med motivation till förrän jag slutar vara singel igen. Jag har jättesvårt att sova om jag inte vet att & var båda hundarna ligger. Men Xerox ligger redan nu oftast i bädden eller i soffan precis bredvid sängen. Så  det blir nog inga större problem, är nog bara lillskiten som kanske kommer ynka sig lite. Fast han sover ju bra i buren som är iaf 2m ifrån mig på jobbet;)

Imorgon ska jag & Xerox till Strömsholm på återbesök, förhoppningsvis för sista gången. Han passar(gångarten) i princip inte alls, men ibland ser jag att han haltar till tycker jag, men det kan vara i rörelsemönstret redan, jag går ju fortfarande inte helt "normalt" även fast jag inte har ont, flera år efter min skada.. Han är hursomhelst inte lika lättstött & visar inte på långa vägar lika mkt smärtsymptom.
Ska få en massagepryl i julklapp som både jag & Xerox kommer ha nytta av:) Ska se till att beställa den imorgon.

En pinscher som inte får röra på sig så mkt som den behöver blir ingen lycklig pinscher.. Jag vill att han ska kunna följa med på skidturer, cykelturer, träna agility, springa lös osv. Uppvärmning & nedvarvning har jag bara blivit än mer noga med & det har jag fått mkt beröm för från rehab på Strömsholm=)

Skriver nog imorgon om hur det gått.
Tjing sålänge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback