Att ha pinscher

Är underbart. Förutom när det regnar & man har en icke rumsren valp som vägrar vara ute;)
Tanken är god, "mamma, du ska väl inte nehöva blöta ner dig i onödan", men när man inte kan hålla sig blir det bara pannaka ändå.

Xerox gör ju inget att han bara vill ligga inne & slöa regniga dagar, han kan ju hålla sig, då får han göra det om han vill:)

Men när Aquiro ser superlidande ut i regnet, vägrar gå mer än en meter ifrån dörren om man inte smiter bakom hörnet, då börjar han gnälla efter en för att sedan motvilligt komma knatandes, med svansen lågt, öronen bakåtstrykna & allmänt låg kroppshållning, bara för att verkligen understryka att han Hatar regn. Spelar ingen roll om man klär på honom täcke heller(vilket brukar hjälpa på Xerox, visserligen ska han ha det ändå nu pga skadan, men iaf).  Sen när man ger upp & går in igen så visst fan kissar han det första han gör. Men det verkar bara gälla när det regnar, annars är han jätteduktig med rumsrenheten. Spec på jobbet där jag helt tagit bort tidningarna, är jag borta en liten stund efter han vaknat så väntar han snällt & håller sig:)

Att ta sig ur bilen när det regnade igår var ett helt företag. Aquiro hann smita in i bilen igen när jag klädde på Xerox, när jag skulle få tag på honom så rymde Xerox in i bilen(han hoppade ut & vände i luften i princip) & satte sig framför förarsätet, Aquiro satte sig på förarsätet, de vägrade gå ur bilen. Så vi satt kvar tills jag samlat tålamod & regnet avtog något. Tillslut kom vi in.

Tog endel bilder på busungarna igår som jag tänkte försöka hinna lägga in ikväll eller imorgon:)
Då kan jag skriva mer om det allmänna läget också:)



Kommentarer
Postat av: Kennelmamma Petra

Du har inte provat att hålla ett paraply över honom? Det brukar jag göra när det regnar ibland för Ambra.

Ser fram emot de där bilderna du tjatar om...! ;)

*KRAM*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback