Återbesök på rehab

Idag var jag & Xerox på Strömsholm på vårt förhoppningsvis sista rehab-besök hos Stefan.
Jag trodde att Xerox skulle vara på sämre humör, han var nämligen på lite dåligt humör imorse (mamma kom hem vid 6, det störde ju divan).. Sen var det en hund som tydligen förtjänade en utskällning i väntrummet (var den första som kom in efter oss, en stressad pipig sak..).. Men fem bjäbbande små pudlar var nemas problemas.. Konstig är han ibland, men ändå inte. Småhundar brukar han inte bry sig om, men stressade hundar gillar han inte. För även om han inte gillar veterinären så uppför han sig värdigt & tycker nog att alla andra hundarna också ska göra det:)

Men förhoppningsvis gillar han veterinärer mera nu, senaste gångerna har ju bara varit lugnt, massage & godis:) Huromshelst, det viktigaste idag som jag höll på att babbla bort: Xerox är fortfarande smärtfri!!:) Underbart! Jag fick så mycket beröm av Stefan eftersom jag är noga med täcke, uppvärmining, massage, träning osv. Tydligen är det inte så många som håller koll på sånt, vilket för mig är jättekonstigt eftersom jag alltid tränat själv, så tillämpar jag bara samma saker på både hundar & hästar.. Vilket uppenbarligen fungerar lysnade:)

Att dessutom se Xerox slappna av i Stefans sällskap, redan från första början gör mig väldigt nöjd. Nu idag masserade han Xerox, som tog det med ro, kände han minsta osäkerhet tog han kontakt med mig för att kolla läget. Härligt:)

Jag kom alltså därifrån med massa beröm, tips, en smärtfri hund, ett back-on-track-täcke & en beställning på en massagepryl:)

Om det är någon som funderar på var Aquiro var under det hela så var han hos husse, lämnade honom innan & hämtade efteråt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback